Ons vakblad Kleur & Stijl

Toen het vakblad Kleur & Stijl met een plof op mijn deurmat belande, spoedde ik me naar de hal. De diepe plof vertelt me altijd dat er wat leuks ligt, zoals een tijdschrift. De rode coltrui op de cover lachte me meteen al toe: een heerlijke slobbertrui met een geweldige col. Zalig om daar je gezicht in te verstoppen. Ik wou hem hebben om ermee voor het knapperige haardvuur te zitten met een beker warme thee in mijn handen. De trui is trouwens van Marks en Spencer.

Dromerig sloeg ik het blad open en werd aangenaam verrast door Carla van den Puttelaar, de hoofdredactrice van het vakblad, die schrijft dat het begrip feminisme herboren is bij meisjes en jonge vrouwen. Zij hebben geen last van de negatieve associaties die dit woord heeft bij oudere vrouwen. Een feminist betekent voor hun stoer, krachtig, zelfverzekerd en onafhankelijk. Dit werkt door in de mode, en inspireert tot een stijlvolle power look, maar wel met een elegante feminiene touch.

Carla van den Puttelaar geeft collega-ondernemers altijd de mogelijkheid om een nieuw aanbod of product in het vakblad te promoten. Toen mijn boek Sara’s kleuren verscheen kreeg ik daar ook ruimte voor. Maar nu is de beurt aan Helmie van Montfoort, zij heeft het label LovelyDress in de markt gezet. Het is voor de plussize vrouw, die ze trots wil laten zijn op hun lichaam, ongeacht haar maat, leeftijd, of curves. De mooie jurken zijn te bewonderen op de facebookpagina die ze ervoor heeft aangemaakt. https://www.facebook.com/LovelyDress.nl/

Het volgende artikel waar ik warm voor liep  ging over het kledingmerk Monique Collignon, dat met stoffen werkt van gerecyclede materialen. Bij ieder kledingstuk staat hoeveel petflessen er in zitten. Toen ik geïntrigeerd op het internet zocht bleek dat de stoffen van Vision Textiles afkomstig zijn. Een bedrijf dat in 1998 in Sjanghai, China opgericht is. Ze hebben sinds 2012 een nieuw merk: Waste2Wear, dat zich meer richt op de VS en Europa. Maar nog beter zou het zijn als we die stoffen dichter bij huis kunnen maken, want dat scheelt CO2 door vervoer in vrachtauto’s en schepen. De afgebeelde jas uit de collectie van Monique Collignon, combineert comfort met een slank silhouet. De stof heeft een zijdeachtige textuur en is mooi ambachtelijk gemaakt. Er zijn 33 plastic flessen in de jas verwerkt. https://www.moniquecollignon.com/coat-lined-cc28603

Al met al was er veel boeiends te lezen en te kijken in nummer 44. Het artikel “De man en zijn shapes” is een lust voor het oog. Ik kijk nu al uit naar nummer 45, want daarin beloven ze ons een special: Genderfree gestyld. Echt HEMA?

 

 

2 Replies to “Ons vakblad Kleur & Stijl”

  1. Hoi Nanet,leuk dat je ons weer op de hoogte houdt Van de nieuwste
    ontwikkelingen in modeland zoals het gebruikmaken van gerecycled
    materiaal,ik ga er op letten!Fijn weekend met Asynja in Zevenbergen
    Mhgr.Rita

  2. Weer een vlot geschreven blog met een interessante link naar lovely dress.
    Had deze website al eens zien voorbij schuiven op Facebook.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

*